Структура
УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Управління закладом
дошкільної освіти здійснюють:
- засновник або
уповноважений ним орган;
- керівник закладу освіти;
- педагогічна рада;
- вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.
Безпосереднє
керівництво роботою закладу дошкільної освіти здійснює його директор, який призначається
і звільняється з посади уповноваженим органом освіти з дотриманням чинного
законодавства.
На посаду керівника
закладу дошкільної освіти призначається особа, яка є громадянином України, має
вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш як три
роки, вільно володіє державною мовою, а також організаторські здібності,
фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
Директор закладу
дошкільної освіти:
-
організовує діяльність
закладу освіти;
-
відповідає за реалізацію
завдань дошкільної освіти, що визначені Законом України “Про дошкільну освіту”,
та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і
обсягу;
-
затверджує освітню
програму, схвалену педагогічною радою закладу
дошкільної освіти;
-
забезпечує
функціонування внутрішньої системи забезпечення якості
освіти;
-
є представником закладу
освіти у відносинах з державними органами,
-
органами місцевого
самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень,
передбачених законом та установчими документами закладу;
-
вирішує питання
фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
-
розпоряджається в
установленому порядку майном і коштами закладу
дошкільної освіти;
-
відповідає за дотримання
фінансової дисципліни та збереження
матеріально-технічної
бази закладу освіти;
-
призначає на посаду та
звільняє з посади працівників закладу дошкільної освіти, визначає їх
функціональні обов’язки ;
-
видає у межах своєї
компетенції накази та розпорядження, контролює
їх виконання;
-
контролює відповідність
застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей до їх
вікових, психофізіологічних
особливостей, здібностей і потреб;
-
контролює організацію
харчування і медичного обслуговування дітей;
-
затверджує штатний
розпис та кошторис за погодженням з засновником;
-
затверджує Правила
внутрішнього трудового розпорядку, посадові
інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;
-
забезпечує дотримання
санітарно-гігієнічних, протипожежних норм, правил техніки безпеки, вимог
безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
-
забезпечує умови для
здійснення дієвого та відкритого громадського
контролю за діяльністю
закладу освіти;
-
підтримує ініціативу
щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує
творчі пошуки,
дослідно-експериментальну роботу педагогів;
-
організовує різні форми
співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
-
щороку звітує про
освітню, методичну, економічну і фінансово-
господарську діяльність
закладу освіти на загальних зборах колективу та батьків, або осіб, які їх
замінюють;
-
відповідно до ст.61 п.7
«Закону про освіту» України, установчих
документів та
колективного договору, має право встановлювати педагогічним працівникам
доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов,
сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів тощо;
-
здійснює інші
повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу.
Постійно діючий
колегіальний орган у закладі дошкільної освіти – педагогічна рада.
До складу педагогічної
ради входять: директор, педагогічні працівники,
медичні працівники, інші спеціалісти.
Можуть входити голови батьківських
комітетів.
Запрошеними з правом
дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні
працівники закладів середньої освіти, батьки, або особи, які їх замінюють. Головою
педагогічної ради є директор закладу дошкільної освіти. Педагогічна рада обирає
зі свого складу секретаря на навчальний рік.
Педагогічна рада закладу
освіти:
-
схвалює освітню програму
закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента
дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і
навчання дітей у кожній віковій групі;
-
формує систему та
затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему
та механізми забезпечення академічної
доброчесності;
-
розглядає питання
вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
-
визначає план роботи
закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
-
затверджує заходи щодо
зміцнення здоров’я дітей;
-
обговорює питання
підвищення кваліфікації педагогічних працівників,
-
розвитку їхньої творчої
ініціативи;
-
затверджує щорічний план
підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
-
заслуховує звіти
педагогічних працівників, які проходять атестацію;
-
розглядає питання
впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій,
участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з
іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами,
які сприяють розвитку освіти;
-
визначає шляхи співпраці
закладу дошкільної освіти з сім’єю;
-
ухвалює рішення щодо
відзначення, морального та матеріального заохочення вихованців, працівників
закладу та інших учасників освітнього процесу;
-
розглядає питання щодо
відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за
невиконання ними своїх обов’язків;
-
має право ініціювати
проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення
громадської акредитації закладу;
-
розглядає інші питання,
віднесені законом та/або установчими документами закладу до її повноважень.
Рішення педагогічної
ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.
У закладі
дошкільної освіти можуть діяти:
-
органи самоврядування
працівників закладу освіти;
-
органи батьківського
самоврядування;
-
інші органи громадського
самоврядування учасників освітнього процесу.
Вищим колегіальним
органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори
(конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не рідше одного разу на
рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу освіти – 2/3,
батьків та представників громадськості – 1/3.
Термін їх повноважень
становить один рік.
Рішення загальних зборів
приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.
Загальні збори
(конференція) :
-
заслуховують звіти
керівника закладу дошкільної освіти з питань статутної діяльності та дають
оцінку його професійно-педагогічної діяльності;
-
розглядають питання
освітньої, методичної, економічної і фінансово-
господарської діяльності
закладу дошкільної освіти.
-
затверджують основні
напрями вдосконалення роботи і розвитку
дошкільного закладу.
За рішенням
засновника відповідно до спеціальних нормативних актів у закладі освіти може
створюватись наглядова (піклувальна рада). Порядок формування наглядової
(піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також
порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими
документами закладу освіти.
Коментарі
Дописати коментар