ОСВІТНЯ ПРОГРАМА


 ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗДО "Льонок" НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

Зміст

Вступ.  Призначення Висоцького закладу дошкільної освіти «Льонок»  та засоби його реалізації.

3

Розділ 1. Проблема та завдання, над яким працюватиме Висоцький заклад дошкільної освіти«Льонок»   у 2021-2022н.р.

5

Розділ 2. Права та обов'язки здобувачів освіти

6

Розділ 3. Умови забезпечення якості  дошкільної освіти в ЗДО "Льонок"

1. Кадрове забезпечення

2. Середовище ДНЗ

 

7

7

8

Розділ 4. Портрет випускника

1.      Показники компетентності

2.      Наступність ЗДО та ЗСО

8

9

11

Розділ 5. Планування освітньої діяльності ЗДО "Льонок" у 2021-2022навчальному році

1. Навчальне навантаження

2. Форма планування роботи з дітьми

3. Планування роботи з батьками

 

12

 12

14

15

Розділ 6. Особливості організації освітнього процесу

1.       Гурткова робота

3.      Використання інноваційних методик та технологій

4.      

16

 16

16

 

 

 

 

 

 Вступ.

 Призначення Висоцького закладу дошкільної

освіти  "Льонок"

та засоби його реалізації

Очікування суспільства сьогодні насамперед пов’язані з формуванням життєздатної, гнучкої, свідомої, творчої людини. Починати розв’язання цих проблем слід із дошкільного дитинства, оскільки саме в цей віковий період закладається фундамент оптимістичного світобачення; формуються уявлення дитини про свої права та обов’язки, про себе як представника певної статі, про себе минулого — теперішнього — завтрашнього; засвоюються моральні правила і норми, розвивається довільна поведінка.

Але упродовж тривалого часу в закладах дошкільної освіти накопичувалися численні проблеми системного характеру:

- переповненість закладів (груп);

- невідповідність матеріально-технічної бази;

- якісна підготовка та перепідготовка кадрів тощо.

В умовах оновлення змісту дошкільної освіти через формування принципово нових підходів до організації роботи в закладах дошкільної освіти колектив працює над подоланням цих та інших актуальних проблем.

Метою функціонування ЗДО «Льонок» є:

·         гарантування якості освіти;

·         формування довіри суспільства до закладу та системи освіти;

·         постійне та послідовне підвищення якості освіти.

 

Робота Висоцького закладу дошкільної освіти   «Льонок» спрямована на надання якісних освітніх послуг населенню. Для цього педагогічний колектив закладу використовує в освітньому процесі найкращий досвід педагогів України, інноваційні методики та технології, але спирається на народні традиції виховання дітей.

Злагоджена робота колективу сприяла створенню власної системи освітньої діяльності, яка має позитивні результати. Про це свідчать високі результати моніторингових досліджень рівня розвиненості та навченості дітей старшого дошкільного віку та дітей-випускників закладу, що навчаються в перших класах .

Одним з важливих засобів реалізації призначення ЗДО «Льонок» є підвищення професійного рівня педагогів закладу, що відбувається за декількома напрямками:

- курсова перепідготовка педагогів ЗДО;

- самоосвіта;

- активні та інтерактивні форми роботи з педагогами тощо.

 

Ще одним з головних засобів реалізації призначення ЗДО «Льонок» є організація роботи з батьками вихованців. Для налагодження тісної співпраці з дорослими в закладі плануються та систематично проводяться відповідні заходи:

- батьківські збори з використанням інтерактивних форм роботи (круглий стіл, ділова гра тощо);

- консультації;

- пам’ятки поради в групових роздягальних кімнатах;

- тестування, анкетування тощо.

Створення відповідних умов для повноцінного розвитку та комфортного перебування дітей у закладі забезпечує адміністрація. За можливістю та за наявністю відповідного фінансування ведуться ремонтні роботи та оновлюється розвивальне середовище, що є важливим засобом його призначення закладу.

Позитивні відгуки громади  про роботу ЗДО «Льонок» та зацікавленість батьків дітей дошкільного віку у відвідуванні саме цього закладу дають підставу вважати роботу колективу задовільною та функціонування закладу необхідним для населення.  

Освітню програму Висоцького закладу дошкільної освіти  «Льонок» складено на основі виявлених потреб колективу та батьків вихованців, проблемного аналізу освітнього процесу, моніторингових досліджень рівня розвитку виховання, пріоритетного спрямування закладу.

Розділ 1.

 Проблема та завдання, над яким працюватиме

Висоцький заклад дошкільної освіти

 «Льонок» у 2020-2021н.р.

 

ПРОБЛЕМА НАД   ЯКОЮ   ПРАЦЮЄ  ЗДО  у  2021 - 2022н.р.:

«Формування інноваційної культури педагога як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та гармонійного розвитку особистості дошкільника»

ЗАВДАННЯ НА  2021 – 2022 НАВЧАЛЬНИЙ  РІК

1. Продовжити роботу по створенню й підтримці сучасного освітнього простору, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини .

2. Продовжувати розширювати і оновлювати форми, види та зміст співпраці з родинами, забезпечувати прозорість і відкритість роботи закладу.

3. Забезпечити методично-психологічний супровід наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах НУШ

 

                             ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ:

-         Використання інноваційних технологій;

-         Взаємодія з батьками;

-         Особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;

-         Блочно-тематичне планування освітнього процесу;

-         Забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти

-         Здійснення  моніторингу якості надання освітніх послуг.

 

НА ЛІТНІЙ ПЕРІОД 2022р.

Мета: Оздоровлення дитячого організму та забезпечення позитивного емоційного стану дітей в літній період зусиллями працівників ЗДО і батьків вихованців

Завдання:

-         Охопити системним оздоровленням  дітей дошкільного закладу  шляхом використання різноманітних засобів та форм загартування.

-         Продовжувати здійснювати соціальний розвиток дітей засобами ігрової діяльності.

-         Продовжувати організовувати самостійну художню діяльность дітей як засіб розвитку творчих здібностей.

ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ:

-         оптимізації рухового режиму,

-         розширення та поповнення розвивального середовища ЗДО відповідно до вимог безпеки,

-         використання ігор з піском та водою,

-         самостійна ігрова та художня діяльність дітей,

 

-         просвіта батьків з питань оздоровлення і розвитку дітей.

 

Розділ 2.

Права та обов'язки здобувачів освіти

Здобувачі освіти мають право на:

·         розвиток, навчання та виховання;

·         індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, методів і засобів навчання;

·         якісні освітні послуги;

·         справедливе та об’єктивне оцінювання результатів розвитку;

·         відзначення успіхів у своїй діяльності;

·         безпечні та нешкідливі умови перебування в закладі;

·         повагу людської гідності;

·         захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

·         участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

·         інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

 

Здобувачі освіти зобов’язані:

·         виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів розвитку, передбачених стандартом освіти - Базовим компонентом дошкільної освіти України;

·         поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

·         відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

·         дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти (Статут Висоцького дошкільного навчального закладу  «Льонок»).

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

 

/Згідно з Законом  України «Про освіту», що набрав чинності 28.09.2017 /

 

Розділ 3.

 Умови забезпечення якості

дошкільної освіти в ЗДО "Льонок"

1. Кадрове забезпечення

 Якість надання освітніх послуг передбачає наявність кваліфікованих кадрів. У 2021-2022 н.р. в ЗДО «Льонок» працюватимуть відповідно педагогічні працівники та сестра медична:

 

з/п

 

Прізвище, ім’я по-батькові

Посада

 

Освіта

 

Місячне

навантаження

1.

Костюк Наталія Іванівна

Директор

Повна вища

1.0

2.

Костів Лариса Іванівна

вихователь

Повна вища

1.0

3.

Юдко Марія Володимирівна

Сестра  мед./старша

Сер.спеціальна

1.0

4.

Виднічук Зінаїда Яківна

Інстр. з   фіз.-ри

 Повна вища

0.375

5.

Дубатовка Оксана Мефодіївна

Керівник музичний

Повна вища

0.5

6.

Кепін Олена Іванівна

Вихователь

Повна вища

1.0

Опанасик Оксана Іванівна

Вихователь

Повна вища

           1.0

7.

Ярмолчук Ірина Анатоліївна

Вихователь

Повна вища

1.0

8.

Виднічук Зінаїда Яківна

Вихователь

Повна вища

0.65

 За перспективним планом курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників у 2021-2022 н.р. проходитимуть курсову перепідготовку наступні працівники:

№ з/п

ПІБ педагога

Посада

Освіта

Попередня атестація

Примітка

1.        

 Виднічук З.Я.

вихователь

Повна вища освіта, 2020р.

2003р. 

2.        

Ярмолчук І.А.

 

Повна вища 

      -

       Атестації підлягають такі педагогічні працівники:

№ з/п

ПІБ педагога

Посада

Освіта

Попередня атестація

1.      

Виднічук З.Я.

вихователь

Повна вища

освіта

2003р.

2.        

 

 Ярмолчук І.А.

вихователь

Повна вища освіта, 2020р.

 

2. Середовище ЗДО

Потужним чинником дитячого розвитку є соціокультурне оточення. Кожна дитина у своєму розвитку зазнає безсумнівний вплив сім'ї, її побуту, культурних уподобань, форми зайнятості старших і змісту сімейних дозвіль. 

В ЗДО «Льонок» велика увага звертається на організацію роботи з батьками вихованців у розрізі вивчення їх національної приналежності, культурних вподобань, залучення до спільного дозвілля з дітьми в ЗДО, надання практичних порад щодо розвитку та виховання дітей тощо.

Всі педагоги, які працюють з дітьми, розмовляють українською мовою, володіють знаннями про культурну ауру рідного краю, міста, що дає свій відбиток на спілкування з дітьми, організацію освітньої діяльності.

Запланована робота по взаємодії з іншими соціальними закладами:

- як забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти;

- краєзнавчий музей, сільська бібліотека тощо - ознайомлення з соціумом;

- ознайомлення з рідним краєм, народними традиціями.

Предметно-розвивальне середовище в ЗДО відповідає вимогам. Створення сприятливого для розвитку оточення  в закладі включає в себе розумну і красиву організацію простору і його елементів: дитячі іграшки, дитячі меблі, дитячі книжки, дитячі малюнки тощо. Дітям доступні всі функціональні елементи простору закладу, що спонукає їх до активної предметно-практичної діяльності, прояву творчості, креативності. В групових кімнатах простір поділено на окремі осередки, які пов’язані між собою. Наповнення осередків перед початком навчального року змінено згідно з віковими особливостями дітей конкретної групи. Пов'язано це з тим, що матеріали, складність та доступність їх утримання повинні відповідати сьогоднішнім закономірностям та особливостям розвитку дітей даного конкретного віку і враховувати ті особливості зон розвитку, які характерні знову ж таки сьогодні кожній окремій дитині.

     Компоненти розвиваючого предметного середовища в ЗДО включають не тільки групові приміщення, а й інший функціональний простір - музично-спортивний зал, прогулянкові майданчики.

 Розділ 4.                                                         

 Портрет випускника

1. Показники  компетентності

 Психофізіологічний розвиток:

•   має зрілі мозкові структури та функції;

•   характерною є відносна стабільність та рухливість нервової системи;

•   проявляє достатню рухову активність;

•   проявляє умілість рук, практичну вправність;

•   здорова, не має хронічних хвороб;

   володіє основними гігієнічними навичками;

   знає свою статеву належність, усвідомлює її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представників протилежної статі;

•   володіє основами безпеки життєдіяльності;

•   працездатна, втомлюється лише після чималого навантаження;

•   користується як провідною правою/лівою рукою;

•   не заїкається і не має інших невротичних проявів.

 

Інтелектуальний розвиток:

•      володіє елементарною системою знань про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими простими поняттями;

•      уміє концентрувати увагу, виконує вимогу за інструкцією дорослого;

•      диференційовано сприймає різноманітну інформацію (візуальну, аудіальну, тактильну);

      здійснює елементарні операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації;

      усвідомлює основні зв’язки між явищами;

      має розвинене логічне запам’ятовування - добре запам’ятовує і відтворює;

•      встановлює логічну послідовність подій;

•      відтворює зразок на вимогу;

•      робить припущення, висуває гіпотези, виявляє елементи креативності;

•      розрізняє звуки мовлення, співвідносить їх з буквами, синтезує звуки у слова; знаходить потрібні слова для вираження думки, використовує складні речення;

      диференціює числа, додає і віднімає у межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядів;

      розрізняє реальне і уявне, зовнішнє і внутрішнє;

•      знайома з деякими основами початкових наукових знань.

 

Мотиваційний розвиток:

•      хоче йти до школи;

•      вирізняється високою допитливістю — розвинена пізнавальна мотивація;

•      може поступитися «хочу» заради «необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого;

•      має сформовану мотивацію досягнення, прагне досягти успіху;

•      свідомо й відповідально ставиться до майбутнього шкільного життя;

•      зацікавлено ставиться до спілкування з новими дорослими та однолітками;

•      у соціально прийнятний спосіб самореалізовується, самостверджується;

•      має сформовану первинну систему матеріальних і духовних потреб.

 

Емоційний розвиток:

•   переживає глибоко, виражає почуття щиро, яскраво;

•   сприйнятлива, диференціює емоційно-смисловий характер зовнішніх впливів, чутлива до нього;

•   знає основні емоції, особливості їх вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу;

•   адекватно виражає свої ставлення, настрій, стан;

•   утримується від імпульсивних реакцій, негативних емоцій;

•   чутлива до значущих людей, виявляє чуйність, намагається бути суголосною стану та настрою інших;

•   оптимістично ставиться до проблем і складностей, має сформоване почуття гумору;

•   володіє елементарною емоційною культурою, самовиражається у соціально прийнятний спосіб.

 

Розвиток вольової сфери:

   свідомо приймає та утримує мету, діє цілеспрямовано;

•   концентрує увагу на завданні, певний час не відволікається;

•   мобілізує себе на виконання завдання;

•   розраховує на власні сили, розмірковує і поводиться самостійно;

•   звертається по допомогу лише в разі об’єктивної необхідності;

•   конструктивно розв’язує проблеми, долає труднощі;

•   доводить розпочате до кінця;

•   може відстояти власну точку зору;

•   визнає свої помилки;

•   дотримується своїх обіцянок.

 

Соціальний розвиток:

•   приймає соціальний статус школяра, усвідомлює його важливість;

•   відкрита контактам, комунікабельна;

•   прихильно, доброзичливо ставиться до рідних, знайомих, товаришів;

•   уміє налагоджувати взаємодію, працювати в команді;

   узгоджує індивідуальні інтереси з груповими;

•   реалізує основні моральні принципи, прагне дотримуватися в поведінці та діяльності соціальних норм і правил;

•   намагається уникати конфліктів, мирно розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися;

•   орієнтується у поведінці на вимогу дорослого та на совість як внутрішню етичну інстанцію;

   усвідомлює межі схвалюваної і соціально неприйнятної поведінки;

   володіє більш-менш адекватною самооцінкою;

•   поважає себе та інших;

•          має сформований абрис дитячого світогляду, елементарну систему ставлень

 

2. Наступність ЗДО та ЗЗСО

Випускники ЗДО «Льонок» в подальшому мають змогу за місцем проживання навчатися в закладах загальної середньої освіти .

Між вищевказаними ЗЗСО та ЗДО «Льонок» укладено угоди про співпрацю та складено плани наступності на навчальний рік, які схвалено педагогічною радою закладу. Директор (завідувач) ЗДО «Льонок» затвердила плани, директори  закладів загальної середньої освіти погодили їх.

Планами наступності передбачено зміст роботи на навчальний рік за такими напрямками роботи як:

1.      Робота з кадрами (спільні заходи, консультування, робота веб-сайту тощо)

2.      Робота з батьками (конкурси, виставки, спільні батьківські збори, засідання батьківського комітету, дні відкритих дверей, зустрічей з цікавими людьми, народними умільцями, концерти, свята, фестивалі, пам’ятки-поради, консультації,  робота веб-сайту тощо)

3.      Робота з дітьми (екскурсії, читання художньої літератури про школу; бесіди з дошкільниками про навчання в школі; надання інформації про життя дітей-школярів через спостереження за їх діяльністю, бесіди, міні-заняття тощо)

 

4.      Управлінська діяльність (забезпечення наступності в роботі дитячого садка та школи, як умови розвитку індивідуальності від 3-7 років, виконання плану наступності  ЗДО «Льонок» тощо)

Розділ 5.

Планування освітньої діяльності ЗДО "Льонок"

у 2021-2022навчальному році

 

 2. Планування роботи

При організації роботи ЗДО «Льонок» всі працівники керуються планом роботи закладу на 2021/2022 навчальний рік, який розглядається на педагогічній раді та схвалюється нею, затверджується керівником закладу.

Форма планування освітньої діяльності - за освітніми лініями (Базовий компонент дошкільної освіти України).

Вихователі планують роботу з дітьми використовуючи 2 види планів: перспективний та календарний. Кожна група планує роботу з дітьми враховуючи їх вікові особливості та завдання програми  «Українське дошкілля».

Перспективний план розробляється на 2 тижні/ 1 місяць наперед. В ньому зазначається:

-  теми тижнів;

-  мета освітньої діляльності за темою блоку (на місяць);

- комплекси вправ ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну;

- орієнтовний розподіл занять на тиждень;

- робота з батьками на місяць;

- потижневий розподіл форм та методів роботи з дітьми за освітніми лініями (при плануванні визначаються теми  днів згідно з темою тижня);

Календарні плани складаються вихователями на свою зміну (І чи ІІ половину дня). У цих планах зазначаються:

- тема блоку/тижня/дня;

- дата;

- І чи ІІ половиня дня;

- форми та методи роботи визначені перспективним планом роботи у поширеному вигляді в порядку проведення;

 

Музичний керівник планує роботу за перспективно-календарним планом, в якому містяться дата, вид заняття, види музичної діяльності на занятті, етапи вивчення музичного репертуару. Кожна група має власний план музичного розвитку дітей. Плани складаються музичним керівником на місяць вперед.

 

Інструктор з фізкультури планує роботу за декількома планами:

перспективним, в якому зазначено всі основні рухи, якими повинні оволодіти діти за рік з визначеними термінами їх вивчення, розвитку та вдосконалення;

перспективним, в якому зазначено всі рухливі ігри,   використовуватися протягом року для конкретної групи із зазначеними термінами використання;

Ці плани складаються інстрктором з фізкультури на рік.

календарним, в якому міститься конспект заняття у формі таблиці, що визначає послідовність фізичної діяльності на занятті з визначеними термінами роботи над конкретним рухом, грою тощо. Ці плани складаються інструктором з фізкультури на місяць вперед.

Форма написання планів затверджено педагогічною радою №   1 від 28.08.2021р.

Музичний керівник та інструктор з фізкультури складають перспективні плани свят та розваг на рік, які затверджуються директором (завідувачем) закладу.

Перспективні плани роботи з дітьми, перспективно-календарний план музичного розвитку та календарний план фізичного розвитку погоджується керівником кожного місяця.

 

3. Планування роботи з батьками

Протягом 2021-2022н.р. в закладі діє перспективний план роботи з батьками, для батьків вихованців всіх вікових груп. План розглядається на педагогічній раді як додаток до річного плану та схвалюється до використання. Планом визначено форми роботи з батьками згідно з планом роботи ЗДО «Льонок» на 2021-2022 навчальний рік. Відповідно до загального плану роботи з батьками вихователі  складають план роботи з батьками для кожної вікової групи на рік та затверджуються директором (завідувачем) ЗДО.

Щомісяця у перспективному плані роботи з дітьми вихователі зазаначають форми роботи з батьками на вказаний місяць відповідно до складаного плану на рік у відповідній графі. Таким чином плануючи роботу з батьками вихователі здійснюють її систематично та у повному обсязі.

 Розділ 6.

Особливості організації освітнього процесу

Гурткова робота

 

№ з/п

Назва гуртка

Керівник

Кількість дітей

Місце проведення

Час проведення

      

 

 

1.         

«Веселі музики» (музичний)

Музичний керівник

Дубатовка О.М.

15

(6-й р.ж.)

Музично-спортивна зала

Щосереди

15.40-16.00

 

 3. Використання інноваційних методик та технологій

У 2021-2022 навчальному році ЗДО «Льонок» є базовим з питання «Впровадження  інноваційних технологій в освітній процес». Роботу з цього питання регламентує план роботи, який реалізовує завдання плану роботи закладу на 2021-2022 н.р. з питання вивчення та впровадження інноваційних методик та технологій в роботу з дітьми. Планом роботи передбачено форми роботи з дітьми, кадрами та батьками, підвищення рівня навчально-методичного забезпечення.

У 2021-2022 навчальному році заклад буде працювати над вивченням та впровадженням таких інноваційних методик та технологій:

- «Логічні блоки З.Дьєнеша»

- «Кольорові палички Дж. Кюізенера»

- «Казкові лабіринти гри» В.Воскобовича - Шевченко Н.І., Міщенко Р.О.;

- ТРВЗ - Цокур Т.В., Панченко Л.М., Шевченко Н.І.;

- Методика Нікітіних

- Методика В.Єфименка –Лущик І.В.

- Методика Карла Орфа  -музичний керівник

-Методика Т.Комарової

Мнемотаблиці за творами Сухомлинського                                           

                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     Робочий навчальний план

Висоцького закладу дошкільної освіти  «Льонок»

на 2021/2022навчальний рік

 

                                                          Пояснювальна записка

до робочого навчального плану

Висоцького закладу дошкільної освіти «Льонок»

на 2021/2022навчальний рік

 

І Вступ

Організація освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти   у 2021/2022 навчальному році здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 №580/2015 « Стратегія розвитку на 2020-2025 роки», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки від 03.07.2009 №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», від 27.09.2010 №1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку», листа Міністерства освіти і науки України від 13.06.2017 №1/9-322 «Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2021/2022 навчальному році», від 12.10.2015 №1/9-487 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах», листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 №1, 4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільних навчальних закладах», власного статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

Заклад дошкільної освіти  має 3 групи. Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей селища: групи повного дня, соціально-педагогічного патронату, забезпечує роботу консультаційного центру.

Заклад дошкільної освіти  «Льонок» здійснює освітньо-виховний процес у 2021/2022навчальному році за такими пріоритетними напрямами:

Ø гуманітарним,

Ø фізкультурно-оздоровчим.

 

ІІ Організація життєдіяльності дітей

У навчально-виховному процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами ( Додаток №1)

 

Зміст інваріантної складової забезпечується через чинну Програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» Білан О.І., Максименко О.Л., Возна Л.М. та ін..

Навчально-виховна робота в інклюзивній групі здійснюється згідно з вимогами програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Програми розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років «Віконечко» Сак Т.В. та ін., Комплексної програми розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» Скрипнік Т.В. та ін..

 

Інваріантна складова робочого навчального плану визначає обов’язковий для дітей певного віку ступінь засвоєння знань, понять, забезпечує єдність освітнього простору України, створює необхідні умови для розвитку, навчання і виховання дітей, відповідно до Статуту ЗДО «Льонок». В інваріантній частині визначено об'єм часу, відведений на неперервну безпосередню освітню діяльність згідно освітніх ліній, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти та відповідно до вимог чинних освітніх програм, за якими буде здійснюватись навчально-виховний процес. (Додаток №2).

 

Реалізація навчального плану передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

 

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в закладах дошкільної освіти  у 2021/2022навчальному році розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України (http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/norm-baza.html).

 

Варіативна складова Базового компоненту дошкільної освіти реалізується через роботу гуртків та інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності відповідно до змісту парціальних програм. (Додаток 2).

 

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів:

 

літні – 90 календарних днів з 1 червня по 31 серпня,

осінні – 5 календарних днів з 26 жовтня по 30 жовтня,

зимові – 10 календарних днів з 1 січня  по 10 січня,

весняні – 10 календарних днів з 1 квітня по 10 квітня.

 

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.   

 

          У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний навчальний тиждень. Заклад працює з 8.30 до 17.30.

Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.

 

Організоване  навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя.

 

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

 

     - у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

 

     - у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

 

     - у середній групі –20 хвилин;

 

     - у старшій групі –25 хвилин.

 

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10  хвилин.

 

Розподіл  занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. У навчально-виховному процесі використовуються такі форми організації діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня.

 

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття заміняє всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Щодня можна проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня. При цьому тривалість статичного навантаження у положенні сидячи на одне заняття не повинна перевищувати для дітей молодших груп – 15 хвилин, середніх – 20 хвилин, старших – 25 хвилин.

 

Організація проведення навчально-виховного процесу у спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення має свою специфіку.

 

Робота в гуртках за інтересами дітей у ЗДО, є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. Заняття в гуртках за інтересами переважно планується в другій половині дня. Тривалість гурткової роботи – 15-25 хв. залежно від віку дітей. День проведення гурткової роботи визначено у розкладі занять кожної вікової групи.

 

Життєдіяльність дітей наповнюється цікавим змістом упродовж кожного дня й усього вікового періоду. При цьому орієнтиром у доборі засобів розвивального, виховного та навчального впливів на особистість є психологічний вік дитини та її життєвий досвід.

 

                                                                                                            Додаток 1

 

Інваріантна складова

 

Програми

Автор

Ким, коли затверджені

 

Комплексні

Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»

 

Білан О.І

 

Возна Л.М.

 

Максименко О.Л. та ін.

 

Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України листом від 23. 05.2017 року №1/11-4988

 

 

 

 

 

 

 

Парціальні освітні програми

 

«Казкова фізкультура», програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку    

 

Єфименко М.М. 

 

Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної

ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 11.06.2014

№14.1/12-Г-869)

Програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі «Грайлик»

 

Березіна О.М.

Гніровська О.З. 

Линник Т.А.

 

        

 

Комісією з дошкільної педагогіки та психології науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти і науки України лист від 31.03.2014

№14.1/12-Г-501

«Україна - моя Батьківщина» програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку

 

Каплуновська О.М.     

 

Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної

ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 25.03.2016

№2.1/12-Г-85)

«Дитина у світі дорожнього руху» програма з формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього руху

 

Тимовський О.

Репік І.

Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної

ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 25.12.2014

№14.1/12-Г-1856)

 

Додаток 2

 

Відповідно до наказу Міністерства

освіти і науки України від 20.04.2015

№446 «Про гранично допустиме

навчальне навантаження на дитину у

закладах дошкільної освіти   

різних типів та форми власності»

 

 

 

Розподіл  занять на тиждень на дитину у групах загального розвитку

закладу дошкільної освіти«Льонок»

на 2021/2022 навчальний рік

 

 

Види діяльності за освітніми лініями      

Кількість занять на тиждень за віковими групами

Ø друга молодша (від 3 до 4 років)

Ø середня (від 4 до 5 років)     

Ø старша (від 5 до 6 років)

 

Види діяльності за освітніми лініями

Кількість занять на тиждень за віковими групами

перша молодша (від 2 до 3 років)

друга молодша (від 3 до 4 років)

середня (від 4 до 5 років)

старша (від 5 до 6 років)

Ознайомлення із соціумом

1

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям 

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образот-ворча, театральна тощо)

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

2

-

-

-

Логіко-математичний розвиток   

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування        

2

3

3

3

Здоров’я та фізичний розвиток*

2

3

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

10

11

12

15

Додаткові освітні послуги на вибір батьків

-

3

2

4

Максимальна кількість занять на тиждень

10

14

14

19

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)**

1,4

3,5

4,6

7,9

 

Примітки:

 

Художня література. 1 заняття на тиждень проводиться:

·        у І молодших групах інтегрується у заняття, освітньої лінії «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування»,

·        у II молодших групах вводиться, як окреме заняття за рахунок кількості занять освітньої лінії «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування»,

·        у середніх та старших групах, як окреме заняття за рахунок кількості занять освітньої  лінії  «Художньо-продуктивна діяльність».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                       Додаток 3

 

Відповідно до наказу Міністерства

освіти і науки України від 20.04.2015

№446 «Про гранично допустиме

навчальне навантаження на дитину у

дошкільних навчальних закладах

різних типів та форми власності»

 

 

 

Розподіл групових фронтальних  занять на тиждень на дитину у спеціальній інклюзивній групі закладу дошкільної освіти   «Льонок»

на 2021/2022 навчальний рік

 

Види діяльності за освітніми лініями

Кількість занять на тиждень у старших(від 5 до 6(7)років

Ознайомлення із соціумом  

3

Ознайомлення з природним довкіллям

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

5

Сенсорний розвиток

-

Логіко-математичний розвиток

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування        

3

Здоров’я та фізичний розвиток2

3

Корекційний розвиток пізнавальної, емоційно-вольової сфер, позитивних якостей особистості, формування соціальної компетентності в різних видах діяльності

 

Завдання корекційного розвитку пізнавальної, емоційно-вольової сфер, позитивних якостей особистості, формування соціальної компетентності в різних видах діяльності інтегруються в усі види діяльності дітей протягом дня: ігрову, трудову, навчальну

Загальна кількість занять на тиждень

15

Максимальна кількість занять на тиждень 

 

18

Максимально допустиме навчальне наванта-ження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

7,2

 

Примітки:

1 – Передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність присутня протягом дня як самостійний вид діяльності чи включена в різні заняття для реалізації їх програмових завдань. 1 заняття на тиждень із художньої літератури проводиться за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності.

 

2   Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

 

3   Передбачає корекційний розвиток пізнавальної, емоційно-вольової сфер, позитивних якостей особистості, формування соціальної компетентності у дітей в предметно-практичних діях під час фронтальних, корекційних підгрупових та індивідуальних занять.

 4 – Максимально допустиме навчальне навантаження визначають шляхом множення загальної кількості занять на тиждень, відведених на вивчення освітніх ліній у віковій групі, на тривалість заняття залежно від віку вихованців.

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Звіт ЗДО "Льонок" за 2022-2023н.р.